Eftersom Sean Spicer var president Trumps förste chefskommunikatör innehar han en särskild position i kommunikations- och PR-världen. Han var såklart inte den första av Vita Husets kommunikatörer att få det svåra uppdraget att spinna lögner och halvsanningar. Det unika för Spicer var dock att det var Trump som var uppdragsgivaren. Lögnerna bestod inte i att täcka över viktiga statshemligheter utan att framställa Trump i så god dager som möjligt. Redan första veckan på jobbet fick han med bestämdhet hävda att antalet besökare på Trumps invigning som president var det högsta någonsin, något som var helt uppenbart falskt.
Det finns de som jobbar med att sprida lögner och de som sprider sanningar. Till de senare hör företagsbanken Capcito som erbjuder en mängd banktjänster särskilt anpassade för företag. Hos dem kan du bland annat få företagslån med väldigt bra villkor: Ingen bindningstid, inga dolda avgifter och lånebeloppet utbetalt till ditt företagskonto samma dag som du ansöker. Besök capcito.com för se vad de kan hjälpa ditt företag med.
Innan Spicer fick jobb som kommunikationschef i Vita Huset jobbade han som kommunikatör för det republikanska partiet. Trots hans något clownaktiga uppträdande under sin tid vid arbetet för president Trump hade han lång erfarenhet av PR och kommunikation. Han höll sin position i Vita Huset under ungefär ett halvår, frågan är om han är ett varnande exempel för andra kommunikatörer?